Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η Ayurveda Hellas σε συνεργασία με την κ.Σταυρούλα Αλεξανδροπούλου διοργανώνουν τον κύκλο μαθημάτων Υφαντικής & Παραδοσιακού Αργαλειού στα πλαίσια του Ευζωία Workshop. Σας προσκαλούμε να γνωρίσετε την εισηγήτρια μας, τον χώρο μας, και να βιώσετε από κοντά την αρχέγονη τέχνη της Υφαντικής και του παραδοσιακού Αργαλειού! Μπορείτε να εκδηλώσετε από τώρα το ενδιαφέρον σας στα τηλ. 210 3632350 ή 6908994680 ή στην σελίδα της Ayurveda Hellas στο Facebook. Τα μαθήματα θα ξεκινήσουν κανονικά από τον Οκτώβρη. Παρακάτω οι αναλυτικές πληροφορίες και το πρόγραμμα των μαθημάτων.


ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΥΦΑΝΤΙΚΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ ΑΡΓΑΛΕΙΟΥ 
Τοποθεσία: Νίκης 28 Πλάκα-Σύνταγμα, 2ος όροφος 
Για πληροφορίες & εγγραφές: 210 3632350 ή 6908994680

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ~ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΥΦΑΝΤΙΚΗΣ 
Στον πρώτο κύκλο μαθημάτων θα ασχοληθούμε με τις βασικές έννοιες της υφαντικής όπως στημόνι, υφάδι, σαΐτα, θα δούμε πώς διαρθρώνεται ένας αργαλειός και πώς τοποθετούμε στημόνια σε τελάρο. Θα γίνει μια πρώτη γνωριμία με τα νήματα που θα χρησιμοποιηθούν και θα εξοικειωθούμε με απλές τεχνικές ύφανσης. Τα μαθήματα θα γίνονται κάθε Πέμπτη 18.30-19.30.

Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΥΦΑΝΤΙΚΗΣ 
Η υφαντική είναι από τις δυσκολότερες και αρχαιότερες τέχνες. Τα αρχαιολογικά ευρήματα μαρτυρούν ότι προϋπήρξε της κεραμικής και της μεταλλοτεχνίας καθότι ο πρακτικός και εμπορικός της χαρακτήρας συνδεόταν άρρηκτα με όλα τα εξελικτικά στάδια των ανθρώπινων κοινωνιών. Όλες οι τέχνες δανειστήκαν κάποτε τον τύπο και τα σύμβολά τους από την τέχνη της υφαντικής ενώ η ίδια, φαίνεται, στο πλαίσιο αυτό, τελείως ανεξάρτητη αφού δημιουργεί τους τύπους μονή της. 
Για τον ίδιο η υφαντική είναι μια τέχνη που εγείρεται από μια κατασκευή όπου η μορφή είναι μια έκφραση της λογικής. Η επιφάνεια υφίσταται ως επιδερμίδα και είναι κατασκευασμένη με βάση αρχέγονους τεκτονικούς κανόνες.
Υπό αυτό το πρίσμα η υφαντική συνυφαίνεται με τη φύση. Από τη στιγμή της εμφάνισής της αντλεί μοτίβα και τεχνικές από τη φύση, ως μοναδικό μέχρι τότε σημείο αναφοράς και ταυτότητας. Η μετάβαση από το πλέξιμο των κλαδιών από τα πτηνά στο πλέξιμο της ίνας από τον άνθρωπο ήταν μία φυσική και αβίαστη μετάβαση. Η ποικιλομορφία του φυσικού χρώματος στους μίσχους οδήγησε σύντομα στη χρήση τους σε εναλλασσόμενους ρυθμού, οδηγώντας στη δημιουργία μοτίβων. Αυτά τα φυσικά υλικά αργότερα βελτιώθηκαν με πρόσθετες επεξεργασίες και τεχνολογικές διαδικασίες.
Στις πιο σύγχρονες εκφράσεις της, η υφαντική περιλαμβάνει αυτούσια τα φυσικά σύμβολα, μένοντας πάντα σε επαφή με τη φύση και τη γη. Ως επιδερμίδα, το ύφασμα λειτουργεί ως μέσο προβολής και προστασίας. Καθίσταται μέσο προβολής διότι σχηματίζει και αναδιατάσσει τα πρότυπα της ανθρώπινης συσχέτισης και κοινότητας και διατελεί μέσο προστασίας καθότι προστατεύει και οριοθετεί την απτή ανθρώπινη υπόσταση, αποτελεί μία αρχιτεκτονική, θα λέγαμε, που εφαρμόζει στο σώμα. Ταυτόχρονα, ως κομμάτι της λαϊκής κυρίως τέχνης, η υφαντική καθίσταται φορέας μνήμης και εθνικού προσδιορισμού, αρωγός πολιτισμού και κοινωνικής συναίσθησης. 
Στο πλαίσιο αυτού του προβληματισμού σας καλούμε να ανακαλύψουμε μαζί τις βασικές τεχνικές της υφαντικής όπως κουρελού, κιλίμι, ξόμπλι, τεχνική κεντήματος, χαλί, ταπισερί, μίτωμα κλπ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ 

Οκτώμβρης 2019 8 ώρες Βασικές αρχές υφαντικής

Νοέμβρης 2019 8 ώρες Κιλίμι και ξόμπλι

Δεκέμβρης 2019 8 ώρες Κέντημα με μίτωμα και υφαδιές καρό - ριγέ

Ιανουάριος 2019 8 ώρες Χαλί

Φεβρουάριος 2019 8 ώρες Κέντημα (1) 

Μάρτιος 2019 8 ώρες Κέντημα (2)

Απρίλιος 2019 10 ώρες Ταπισερί 

Μάιος 2019 10 ώρες Όλες οι τεχνικές και έκθεση δημιουργιών

ΟΚΤΩΒΡΗΣ~ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΥΦΑΝΤΙΚΗΣ
Στον πρώτο κύκλο μαθημάτων θα ασχοληθούμε με τις βασικές έννοιες της υφαντικής όπως στημόνι, υφάδι, σαΐτα, θα δούμε πώς διαρθρώνεται ένας αργαλειός και πώς τοποθετούμε στημόνια σε τελάρο. Θα γίνει μια πρώτη γνωριμία με τα νήματα που θα χρησιμοποιηθούν και θα εξοικειωθούμε με απλές τεχνικές ύφανσης. 

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ~ΚΙΛΙΜΙ & ΞΟΜΠΛΙ
Στον δεύτερο κύκλο μαθημάτων θα δούμε πιο ειδικά το κιλίμι και το ξόμπλι. Το κιλίμι είναι ένα είδος χαλιού χωρίς πέλος (χνούδι) με προέλευση από την κεντρική Ασία. Μαζί με το Soumak εικάζεται ότι προηγήθηκαν του χαλιού με πέλος και συνήθως διακοσμείται με γεωμετρικά σχήματα. Το ξόμπλι είναι διακοσμητικό κέντημα που προέρχεται από την Κρήτη. 

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ~ΚΕΝΤΗΜΑ ΜΕ ΜΙΤΩΜΑ & ΥΦΑΔΙΕΣ ΚΑΡΟ
Στην τρίτη ενότητα θα διερευνήσουμε το κέντημα με μίτωμα, μία τεχνική με την οποία αποδίδεται διαφορετική υφή στο ύφασμα, και το καρό και ριγέ ύφασμα.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ~ΧΑΛΙ
Στην τέταρτη ενότητα θα επικεντρωθούμε στην τεχνική του χαλιού με πέλος.

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ~ΚΕΝΤΗΜΑ (1)
Στην πέμπτη ενότητα θα επικεντρωθούμε στην δημιουργία υφάσματος με διαφορετικές υφαδιές και με κέντημα.

ΜΑΡΤΙΟΣ~ΚΕΝΤΗΜΑ (2)
Στον έκτο κύκλο θα δούμε το κέντημα, τη διαδικασία διακόσμησης ενός υφάσματος με σχέδια, και συγκεκριμένα την τεχνική άνοιξη που προέρχεται από την Κρήτη.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ~ ΤΑΠΙΣΕΡΙ
Στην έβδομη ενότητα θα διερευνήσουμε την ταπισερί, το διακοσμητικό δηλαδή πέτασμα που προορίζεται συνήθως για ανάρτηση στον τοίχο. Ως τεχνική δίνει τη δυνατότητα για δημιουργία κυκλικών μορφών στο σχέδιο. 

ΜΑΙΟΣ ~ ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΚΘΕΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΩΝ 
Στην τελευταία ενότητα, χρησιμοποιώντας όλες τις παραπάνω τεχνικές, θα δημιουργήσουμε έργα τα οποία θα παρουσιαστούν σε έκθεση. 

Βιογραφικό 

Η Σταυρούλα Αλεξανδροπούλου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Από μικρή ηλικία έδειξε έντονο ενδιαφέρον στη χειροτεχνία και αρχικά ασχολήθηκε με τον τομέα του υφάσματος ως κλωστοϋφαντουργός. Τα πρώτα ερεθίσματα σχετικά με την υφαντική ήρθαν σε ταξίδι της στην Κρήτη, όταν ήρθε σε επαφή με παραδοσιακό ξύλινο αργαλειό. Αυτό αποτέλεσε το εναρκτήριο λάκτισμα της ενασχόλησής της με το αντικείμενο της υφαντικής, με πρώτο σταθμό τη βιοτεχνία Γιανναδάκη στο Ηράκλειο Κρήτης όπου έλαβε την πρώτη εκπαίδευση στο αντικείμενο. Στη συνέχεια, φοίτησε στη σχολή του ΕΟΜΜΕΧ στην Αθήνα όπου διδάχθηκε τεχνικές της υφαντικής όπως χαλί, ταπισερί, κιλίμι και τεχνικές κεντήματος από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Έχει λάβει επίσης μέρος σε σεμινάρια και εργαστήρια σχετικά με την τεχνική ταπισερί στο Textile Arts Center στην Αθήνα, την τεχνοτροπία Ναβάχο στην Αμερικανική Ένωση και στο πειραματικό εργαστήριο «Υφαντική και ενδυμασία στο νεολιθικό Αιγαίο» του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου Αθήνας. 
Η κ. Αλεξανδροπούλου έχει δραστηριοποιηθεί και στον διδακτικό τομέα. Μετά την πρώτη εκπαίδευση που έλαβε στη βιοτεχνία Γιανναδάκη, της ανατέθηκε ο ρόλος της εκπαιδεύτριας στην υφαντική τέχνη, κάτι που συνεχίστηκε και με τις επόμενες εταιρείες που συνεργάστηκε στην Κρήτη. Επιπλέον έχει διδάξει υφαντική στα πλαίσια του προγράμματος Λαϊκής Επιμόρφωσης στη Νομαρχία Δυτικής Αττικής, ενώ μετέπειτα, μέσω δικών της εργαστηρίων στην Καλαμάτα και στην Αρσινόη Μεσσηνίας, οργάνωσε επιμορφωτικά εργαστήρια ως προς το εν λόγω αντικείμενο.
Η επαγγελματική της σταδιοδρομία έχει να επιδείξει πλήθος συνεργασιών με πολλές εταιρείες ένδυσης, με έμφαση πάντα στο χειροποίητο υφαντό. Ξεκινώντας από την Κρήτη, έχει συνεργαστεί με τις βιοτεχνίες Γιανναδάκη, Καστρινογιάννη και Σηφάκη, ενώ στην Αθήνα εργάστηκε στον ίδιο τομέα στις βιοτεχνίες Λοϊσίου και Βαζέου. Αργότερα διετέλεσε εξωτερικός συνεργάτης, αναφορικά με εφαρμογές υφαντικής σε ενδύματα και αξεσουάρ, σε μεγάλες εταιρείες του χώρου όπως Attrativo, Zeus n Dione, BSB, Positivo. Τέλος, για 8 χρόνια εργάστηκε ως υπεύθυνη παραγωγής και σχεδιασμού του τμήματος των αξεσουάρ στην εταιρεία Lucile.

Μήνυμα από την Σοφία Παπαδοπούλου (Χημικός-Πρόεδρος της Αγιουρβέδα Ελλάς) 

Η επιστήμη της Αγιουρβέδα πέρα από ένα αναγνωρισμένο παραδοσιακό ιατρικό σύστημα είναι μια στάση ζωής. Δίνει Γνώση, τρόπους και μεθόδους να παραμένουμε υγιείς άνω από όλα και να διάγουμε ζωές γεμάτες υγεία, αρμονία και ευτυχία. Οι περισσότερες δε από αυτές έχουν ως κύριο στόχο τον νου, την αποτοξίνωση του, την τιθάσευση του και για αυτό μια από τις επικρατέστερες ονομασίες της είναι Αγιουρβέδα Ιατρική Νου-Σώματος. Το να φροντίζουμε να είμαστε χρήσιμοι και δημιουργικοί είναι ένας βασικός ανθρώπινος στόχος, ενώ παράλληλα κρατούμε τον νου θετικά απασχολημένο, στοχευμένο, ώστε να μην ξεφεύγει σε αρνητικές σκέψεις ‘’αργία μήτηρ πάσης κακίας’’. Οι χειροποίητες δημιουργίες το πετυχαίνουν ιδιαίτερα αυτό διότι ο νους κρατιέται εστιαζμένος σε κάτι θετικό αλλά και γιατί υπάρχει άμεσο-απτό αποτέλεσμα, ιδιαίτερα ο αργαλειός μεταφέρει ενέργειες και από την δική μας παράδοση και έτσι το αποτέλεσμα είναι πιο δυνατό. Σας καλούμε λοιπόν με ιδιαίτερη χαρά στο ειδικό workshops υφαντικής τέχνης (πιστέψτε με μπορεί να έχουν το ίδιο θεραπευτικό αποτέλεσμα , είναι εφάμιλλα των άλλων αγιουρβεδικών θεραπειών) να δημιουργήσουμε, να διασκεδάσουμε, να ξεχαστούμε, στα παλιά, τα παραδοσιακά, τα απλά, τα αληθινά, και να συντονιστούμε με την αληθινή μας Φύση που είναι άλλωστε και ο απώτερος σκοπός μας!